divendres, 25 de gener del 2008

Ultims dies a Laos

Despres de Savannakhet vam arribar a Pakse. Pakse es un punt important a Laos per que fa frontera amb Tailandia, i tambe perque es l'entrada a la zona de Laos que produeix tot el cafe. Per visitar la zona vam llogar una moto i vam agafar la carretera cap a l'est, cap a l'interior de Laos. Per cami ens vam aturar a dues cataractes per fer fotos. Per tota la zona hi ha cafe assecant-se al sol. Aquesta dona ens va donar permis per fer-li una foto mentre assecava els grans de cafe. El Cafe Lao (que es com es coneix aqui) es molt fort amb regust de xocolata. Bonissim! Despres de Pakse vam decidir anar a Champasak. Champasak nomes es a uns 30 kilometres de Pakse, creuant el riu Mekong. Vam decidir llevar-nos d'hora per arribar a Champasak amb temps de visiter coses. Be, les coses no van resultar tan facils com ens pensavem! Vam arribar a l'estacio d'autobusos a les 7:30 del mati. Alla tothom ens va dir que els autobusos no anaven a Champasak, sino que haviem d'anar a una altra estacio a les afores de la ciutat: l'estacio Km. 8. En aquesta zona de Laos els autobusos no son res mes que caminos oberts a darrera amb bancs per seure. Despres d'una hora discutint amb els conductors vam trobar un home que ens portaria a l'estacio Km. 8 per un preu raonable. Alla vam trobar el proxim camio per anar a Champasak. Vam determinar el preu, vam seure al darrera del camio, .... i vam esperar 3 hores per marxar!!! Evidentment els camions no marxen fins que estan plens i nosaltres vam tenir la mala sort d'arribar els primers. Doncs ja ens veus, esperant a dintre el camio amb una calor i una pols espantosa. Finalment, vam arrencar, i vam arribar al riu. El camio va pujar al ferry, i vam arribar a a Champasak. En total, 7 hores de viatge i d'espera per fer 30 km.
Champasak es un poblet molt petit, i l'unica atraccio es Wat (temple) Phu Champasak. Haig de fer una nota apart per dir el preu que vam pagar a Champasak per un hotel: 2 dolars! L'equivalent a uns 1.5 euros. No esta gens malament, no? Aquesta es una vista dels camps d'arros que envolten el poble.
Wat Phu Champasak son unes runes de la mateixa epoca que Angkor Wat a Cambodia. Les runes son molt mes petites, pero vam pensar que seria una bona introduccio al que veuriem a Cambodia. Aqui teniu les fotos.
Quan mes anem al sud, mes increible es la calor que fa. Basicament, la gent fa vida de les 6 del mati fins a les 11, i de les 4 fins les 9. Durant el migdia no hi ha ni una anima pel carrer. vaja, igual que Espana a l'estiu. Amb la diferencia que aqui es hivern!
Despres de Champasak vam anar al que seria l'ultima parada a Laos: Si Phan Don, les 4.000 illes. Aquestes illes estan situades al riu Mekong quan arriba a la frontera amb Cambodia. El riu s'eixample i deixa al descobert innumerables illes, unes molt grans i altres tan petites que nomes hi ha lloc per un sol arbre. Hi ha 3 illes on hi ha turisme i nosaltres vam triar l'illa de Don Det per passar uns dies. Les illes no tenen electricitat, i nomes hi ha uns quants generadors que donen llum a uns pocs restaurants. La majoria d'hotels son bungalows de cara al riu. Aquest es el nostre. Preu per una nit: 1.5 dolars (un euro). Els bungalows son super senzills: quatre parets, un llit, una mosquitera i un balco amb dues hamaques. Els lavabos son una caseta amb un forat al terra i una dutxa amb aigua del riu. Per aquests preu no ens podem queixar. El primer dia vam llogar unes bicis per explorar l'illa que estan conectades amb pons. Els francesos havien intentat construir una linea de tren per les illes, i aixo es tot el que queda. Aquell dia tambe vam llogar un barco amb un pescador perque ens portes a veure els dofins Irrawady. Son els unics dofins del mon que viuen en aigua fresca, i estan en perill d'extincio (nomes en queden uns 100 entre Laos i Cambodia). Si que va ser possible veure'ls pero des de molt lluny, en aquestes fotos podeu veure les aletes.
L'endema era l'ultim dia a Laos, i aixo es tot el que vam fer tot el dia:
La proxima parada es Cambodia, la terra d'Angkor Wat i el Khmer Rouge!