diumenge, 27 de gener del 2008

Primeres impresions de Cambodia

Els dies a Laos van arribar al final, ens va fer molta pena marxar de Laos, perque es un pais que encara que pobre, es molt comodo per viatjar, la gent es estupenda, i encara mante totes les qualitats que fan un pais original intactes.

Travessar la frontera amb Cambodia va ser bastant facil, despres d'haver de pagar les "propines" necessaries als guardes de les fronteres. Tant a la frontera de sortida amb Laos, com a l'entrada a Cambodia els guardas demanen $1 cada un. Pel senzill motiu, doncs que poden! En total vam haver de pagar $3 cada un als guardes de frontera. Es clar, si no pagues, no et deixen passar, i llavors que fas? Despres ens hem enterat que aquests jobs de guardes de fronteres son tan lucratius que els llocs de treball van a subasta! imaginat els diners que deuen fer si la gent subasta els llocs de feina. Quina corrupcio!
La primera parada a Cambodia va ser el poble de Ban Lung. Bang Lung esta a la provincia de Ratanakiri, que es famosa per les selves que l'envolten, les mines de pedres precioses.
A Bang Lung vam visitar una de les picines naturals mes increibles que he vist mai. La picina esta formada per un crater, es perfectament rodona i l'aigua esta tan neta que pots veure uns 5 metres de profunditat. Despres de la calor i la pols, saltar a l'aigua amb els peixets es una experiencia sobrenatural. Vam passar casi tot el dia al crater. Bang Lung tambe hauria de ser famos per la pols! La carretera des de la frontera amb Laos fins a Bang Lung no esta esfaltada, i el poble tampoc (amb l'excepcio d'un carrer). Aixo vol dir que dia i nit el poble i els voltants estan envoltats per una voira de pols increible. Tothom acaba el dia amb el cabell i la pell taronja. Aquest home ens va vendre fruita al mercat local. Parlava molt be angles i ens va ajudar a trobar coses pels voltans.

A Bang Lung va ser on per fi em vaig comprar el meu regal d'aniversari. Fins ara no havia vist res que em fes el pes, i a Bang Lung venen moltes pedres precioses de les mines dels voltants. Doncs, ni corta ni perezosa, em vaig comprar una amatista. L'unic que espero es que no em prenessin el pel i en comptes d'una pedra em venguessin un tros de vidre :(
Despres de Bang Lung vam fer cami cap a Kratie. Kratie es un poblet petit al costat del riu Mekong. Aquesta es una vista del mercat. El poble es famos perque es l'unic altre lloc al mon on viuen els dofins Irrawady. L'altre lloc on es poden veure es al sud de Laos, pero alla els vam veure de molt lluny i vam decidir donar-hi una altra oportunitat a Kratie. Aquesta vegada va ser millor perque et porten amb una barca a un lloc del riu Mekong on els dofins es congreguen durant l'estacio seca. Durant les plujes es mouen mes perque el riu porta mes aigua pero durant l'estacio seca normalment estan en un lloc. Per sort vam veure'n bastants i de mes aprop, encara que no salten ni fan piruetes, es maco veure'ls sortir de l'aigua a respirar.

Despres de Kratie vam decidir fer una parada al poble de Kompong Cham. L'unic motiu per parar en aquest poblet, es perque el Jeremy volia probar una de les delicatessen de Cambodia, que nomes es troben en aquesta regio: aranya fregida!!!
Per arribar al poble on les venen vam haver de llogar una moto i conduir uns 40 kilometres per trobar les dones que es dediquen a cacar i cuines les aranyes. Tota una experiencia!
La nostra guia de viatges parla de 5 coses que has de probar a Cambodia si t'atraveixes. El Jeremy esta determinat a probar-les totes. Una es un ou on hi ha un pollet, l'ou esta cuinat al vapor i quan l'obres et trobes amb el pollet a dintre, en diferents estats de gestacio. En aquest cas va tenir sort i no li va sortir un amb plomes, pero casi.

L'altre es els saltamontes, pero aquests ja els va probar a Tailandia.

L'altre es l'aranya. I aqui estan les fotos per demostrar-ho.

Les dues coses que li queden son durian i prahoc. Durian es una fruita que em vist bastant, el problema es la pudor que fa, que se sent desde la distancia. Prahoc es una pasta de peix fermentat que es fa servir com a condiment per segons quins menjar. Hem vist la pasta a alguns mercats i fa una pudor de peix terrible, i es veuen els peixets petitons a dintre, basicament podrint-se. Ja veurem si te valor. Jo, de moment, nomes faig les fotos.

Ara estem al poble de Siem Reap. A les portes d'Angkor. Angkor es una de les marevelles del mon, i l'atraccio principal del sud-est asiatic. Dema comencem la visita. Per mes informacio sobre Angkor, premeu aqui.