dijous, 13 de març del 2008

El delta del riu Mekong i els millors moments

Els ultims dies al Vietnam els vam passar a la regio coneguda com el delta del Mekong. El Mekong es un riu que ens ha acompanyat durant casi tot el viatge. La primera vegada que el vam veure va ser al travessar la frontera entre Tailandia i Laos. A Laos el riu defineix l'eix vertebral del pais, aixi que va ser una presencia constant des del nord, fins al sud del pais. Una vegada mes, vam haver de travessar el riu per entrar a Cambodia. Alla el vam perdre de vista fins que vam arribar a la capital, Phnom Penh. El riu entra al Vietnam, i ho vam trobar apropiat acabar el viatge visitant el lloc on el riu finalment desenvoca al mar de la Xina. La regio del delta es el lloc on es conrea la majoria d'arros, del que s'exporta una quantitat molt gran a la resta del mon. Tambe es el lloc d'on surten les fruites i verdures que alimenten a la resta de la poblacio.
Una de les coses mes curioses que es poden visitar al delta son els mercats flotants. Un dels mes importants esta al poble de Can Tho. Cada mati la gent va a aquest mercat a vendre les fruites i verdures que han recollit als camps. La majoria de les compres son a l'engros, encara que tambe es pot comprar pel consum propi. Nosaltres vam llogar a una dona que ens portes amb el seu barco.

Des de Can Tho vam trigar una hora a arribar, i vam passar per tot de canals on la gent viu amb les cases a sobre el riu.

Mentre navegavem la gent rentava els plats al riu, es rentava les dents; basicament fent servir el riu de lavabo i cuina al mateix temps.

El barcos on es ven la fruita i verdura normalment tambe son les cases on viuen la gent. Per indicar quin tipus de producte venen, posen un pal on lliguen el producte que venen. Si venen tomaquets, veus els tomaquets penjats del pal, si venen pinyes, doncs el mateix.

Tambe hi ha gent que venen entrepants, cafes, begudes, etc, tot aixo de barco en barco.
Com que no haviem esmorzat, vam decidir comprar un parell d'entrepants.

Tambe vam comprar dues pinyes i dos pomelos.

Li vam regalar una de les pinyes i un pomelo a la dona que portava el barco.
Despres de Can Tho vam tornar a Cambodia, des d'on surt el meu avio cap a Barcelona.

I aixi s'acaba el viatge, han sigut un total de 10 mesos viatjant: primer a l'Africa, despres Europa, Estats Units, i finalment Asia.

Si hagues de fer una llista del moments mes impactants serien els seguents:

1-El safari de 5 dies a Tanzania.

2-Els goril.les de Ruanda.

3-Visitar les runes d'Angkor a Camboya.

4-Participar en la cerimonia budista al Vietnam.

5-El viatge en barco a Laos, fins a Luang Prabang.
6-El viatge en barco pel Nil a Uganda.

7-La platja de Bweju a Zanzibar.

8-El cap de setmana amb el Maasai a Tanzania

9-Els diferents viatges amb moto.

10-El primer cap de setmana a Laos, a un poblat indigena, amb tormell torcat i tot!
I aixi s'acaba el blog tambe. Adeu, adeu!